בעלי תפקידים ופרטים ליצירת קשר

שם תפקיד טלפון כתובת דוא”ל
אורנה בן אמרה מנהל מחלקת הגביה 073-2230614 orna@emek-lod.org.il
פייגי בורקיס אחראית שומה והנחות  073-2230654 feigi@emek-lod.org.il
אירמה דואל  אחראית אכיפה 073-2230676 irma@emek-lod.org.il
ראובן שפורן אחראי התאמות וקופה ראשית 073-2230617/54/12/76 reuvens@emek-lod.org.il
ויטלי קוטין  אחראי ביוב ושילוט  073-2230654 vitaly@emek-lod.org.il
פקס:  03-9607941
 

מוקד תשלומים טלפוני: 03-9411724 

שעות קבלת הקהל הם בימים א-ה בין השעות 13:30 - 8:30

מענה טלפוני יינתן בימים א'-ה' בין השעות 13:30-15:30 

לתשלום מקווןלחצו כאן 

 

אודות 

מחלקת הגבייה במועצה עורכת את שומת המס וגובה את חיובי הארנונה מבעלי הנכסים או המחזיקים בהם בתחומי המועצה. מחלקת הגביה עוסקת אף בגביית תשלומי אגרות ביוב, היטלי ביוב, מיסי וועד, אגרות ותשלומי חובה בגין חינוך ועוד.

 

תיק תושב 

חדש: כניסה ל"תיק תושב" שירות חדש שמעמידה מ.א. עמק לוד ליצירת קשר מהיר ונגיש. לכל הפרטים ולהצטרפות - לחצו כאן

 

הארנונה מהי ?

הארנונה הינה מס המוטל עפ"י חוק ההסדרים במשק המדינה, התשנ"ג 1992, על כל בעל / מחזיק בנכס או קרקע בתחום הרשות, בהתאם לשימוש בהם.

הארנונה מהווה מקור הכנסה חשוב לתקציב המועצה ומקבלת משנה תוקף בעידן של צמצום הסיוע הממשלתי למועצה.

הארנונה מוטלת לתקופה של שנת תקציב מלאה מ- 1 בינואר ועד 31 בדצמבר.

סכום חיוב הארנונה השנתי מחושב כמכפלת שטח הנכס בתעריף למ"ר בהתאם לסיווגו בצו הארנונה. 

 

השגה על חיוב הארנונה

מחזיק בנכס הסבור כי חלה טעות בקביעת חיוב הארנונה השנתית רשאי להגיש השגה בכתב תוך 90 יום מתאריך קבלת הודעת התשלום השנתית לפני מנהל הארנונה על יסוד טענה מטענות אלה:

  • נפלה בהודעת התשלום טעות בציון סוג הנכס.
  • נפלה בהודעת התשלום טעות בציון גודל הנכס.
  • הוא אינו מחזיק בנכס כמשמעו בסעיפים 1 ו-269 לפקודות העיריות.,

מנהל הארנונה ישיב להשגה בתוך 60 יום מיום קבלתה ממשרדי המועצה.

 

כיצד ניתן לשלם ?

  • באמצעות כרטיס אשראי, דרך אתר האינטרנט 24 שעות ביממה, - לחצו לתשלום בדרך זו
     
  • באמצעות כרטיס אשראי במוקד התשלומים הטלפוני 03-9411724
    לשם כך יש לעדכן טלפונית את מחלקת הגביה ולהצטרף להסדר. טלפון לעדכון פרטי האשראי 073-2230613
     
  • בהוראת קבע בנקאית המזכה בהנחה של 1% בחשבון השוטף - יש לקבל טפסי הוראת קבע במחלקת הגביה (או להורידם ישירות - מעמודת הטפסים בתחתית עמוד זה) ולהחתימם בבנק.
     
  • תשלום שוברים תקופתיים - ניתן לשלם בכל סניף בנק, או בסניפי הדואר. באמצעות מחלקת הגביה שבמשרדי המועצה: קבלת קהל בימים א-ה, בין השעות 15:30 -8:30.

 

חילופי מחזיקים בנכס

 

עפ"י החוק, חובת תשלום הארנונה חלה על המחזיק בנכס. בכל שינוי שחל בנכס שבחזקתך (חילופי דייר, בעלים) יש להודיע למועצה בכתב ומיד. בעל הנכס אחראי להודיע על שינוי המחזיק בנכס, אחרת יחויב במיסים, עד ליום מסירת ההודעה.

שימו לב!  חובת התשלום חלה על המחזיק הידוע והרשום במועצה.

זכור, אם הינך עומד לרכוש או למכור נכס, דאג לבדוק מהם המיסים, האגרות וההיטלים החלים על הנכס וודא שישולמו.

תיקון החוק, קובע, כי בתקופת השכרה הקצרה משנה, יהיה המשכיר בלבד חייב בתשלום הארנונה ולא השוכר.  

 

טפסים להורדה

שם הטופס
 

צו המיסים לשנת 2015

צו המיסים לשנת 2016 

צו המיסים לשנת 2017

דברי הסבר להצעת צו המיסים 2017

 

קבלת הנחה בתשלום ארנונה

דרכים למשלוח הטופס:

1. פקס: נא למלא את הטופס ולהעבירו למספר פקס: 03-9607941

2. דואר: נא למלא את הטופס ולשלוח בדואר לכתובת: מועצה אזורית עמק לוד ת.ד. 15, כפר חב''ד 72915

3. טפסים שיגיעו ללא כל האישורים הנדרשים להנחה - לא יטופלו


ניתן לוודא את הגעת הטופס בטלפון: 073-2230617/54/12/76.


האישורים הנדרשים להנחה בארנונה לשנת 2017 

בקשת לקבלת הנחה כללית לדירת מגורים - טופס מס 1

בקשה לקבלת הנחה כללית לדירת מגורים - "לנזקק" - טופס מס 2

בקשה לקבלת הנחה כללית לבניין חדש, לבניין ריק - טופס מס 3 

בקשה לפטור לעמותות 

טבלת ההנחות לשנת 2017

 

תשלום באמצעות הוראת קבע בבנק 

לפני הגעתכם למועצה יש להוריד את הטופס, לגשת לבנק ולהחתים את ספח האישור של הבנק. אין אפשרות לשלוח את הטופס בפקס אחרי המילוי.


טופס הוראת קבע לחיוב חשבון שוטף 

טופס הוראת קבע ליתרות חוב

טופס הוראת קבע לחיוב עבור חינוך 

טופס הוראת קבע- רווחה